پیش از فرا رسیدن فصل سرما بر ان شدیم نکاتی پیرامون خرید کولر آبی برایتان بگوییم

پیش از فرا رسیدن فصل سرما بر ان شدیم نکاتی پیرامون خرید کولر آبی برایتان بگوییم.

خنکای مرطوب کولرهای آبی در دل گرمای ظهر تابستان، هندوانه برش خورده درون سینی مسی و حیاط آب پاشیده شده عمیقا حس نوستالژی مان را زنده می کند. این جعبه های آبی رنگ از گذشته تا کنون داغی گرمای تابستان را برایمان قابل تحمل کرده اند.

کولرهایی که حس طنزمان را نیز بیدار می کند و بسیاری معتقدند: سنجش زمان روشن یا خاموش بودنش با پدر هر خانواده است! از حس طنز و نوستالژی مان که بگذریم این جعبه های آبی رنگ دارای نکاتی در خرید و استفاده هستند که رعایت نکردن شان می تواند باعث دردسر شود. به نقاط قوت و ضعف این کولر در شماره پیشین پرداخته ایم. امروز قصد داریم برای این یار غارمان راهنمای خریدی بنویسیم.قبل از این که برای خرید کولر راهی بازار شوید باید بدانید همین کولرهای آبی گرانقدر دارای نکاتی هستند که رعایت نکردن شان می تواند قبض هایمان را سنگین و کام مان را در به یادآوری خاطراتش تلخ کند.

ابعاد و توان کولر آبی (چند هزار بخرم؟)

معمولا در ایران انواع 5، 7 و 12 هزار کاربرد فراوانی دارند. این ارقام معرف توان مکش کولر در زمانی معین است. هرچه عدد توان کولر بیشتر باشد، قدرت مکیدن هوا و ایجاد سرمایش بیشتر است. اما چنان چه ظرفیت کولر آبی متناسب با فضای مورد استفاده آن نباشد، انرژی بسیار زیادی مصرف خواهد شد و خنکی مطلوب را دریافت نخواهید کرد. البته این موضوع به موارد دیگری از جمله محل جغرافیایی، تعداد دریچه ها و تعداد اتاق ها، چندمین طبقه بودن، ضخامت دیوارها، نوع کانال کشی، آفتابگیر بودن یانبودن محیط، عایق بندی در و پنجره ها و ... هم بستگی دارد. به عنوان مثال یک کولر 3500 توان سرمایش یک منزل 150 متری آفتابگیر را نخواهد داشت.

در هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنم؟

1- برای صرفه جویی در مصرف انرژی، کولری بخرید که رده مصرف انرژیB به بالا باشد.

2- در هنگام خرید حتما به ضخامت دیواره و کف کولر توجه کنید. هرچه ضخیم تر بهتر، زیرا علاوه بر استحکام بیشتر در برابر پوسیدگی، لرزش و ارتعاش کولر کمتر خواهد شد.

3- کف کولر که محل تجمع آب است مستعد خوردگی است. ضمن توجه به ضخامت آن، از مواردی که دارای پوشش اپوکسی هستند، استفاده کنید.

4- پوشش رنگ پودری با چسبندگی مناسب داشته باشد. پوشش رنگ الکترواستاتیک مقاوم در برابر UV توصیه می شود.

5- خرید کولر را در زمستان به علت قیمت پایین تر انجام دهید.

بازخوردها
    ارسال نظر